آموزش اسکی اسنوبرد و آلپاین

 

نرم افزار Lab View که مخفف عبارت Laboratory Virtual Instrument Engineering Workbench مي باشد، يک زبان برنامه نويسي گرافيکي مي باشد که به صورت گسترده اي براي کاربرد هاي مختلفي در صنايع، تحصيلات، آموزش و تحقيقات آزمايشگاهي به عنوان يک مدل استاندارد براي جمع آوري و پردازش داده ها و همچنين وسيله اي جهت کنترل و شبيه سازي ابزارهاي مجازي درآمده است .
اين برنامه يک نرم افزار قدرتمند و قابل انعطاف جهت تجزيه و تحليل سيستم هاي اندازه گيري است . عملکرد نرم افزار Lab View کاملا از طبيعت ترتيبي و زنجيره اي موجود زبان هاي برنامه نويسي متني متداول و مرسوم مجزاست و يک محيط گرافيکي را براي کاربر فراهم ساخته است. در اين راه از تمامي ابزارهاي لازم جهت جمع آوري، پردازش و تحليل داده ها و نمايش نتايج استفاده مي شود. به کمک اين زبان برنامه نويسي گرافيکي که با "G " نشان داده مي شود، در برنامه ي نوشته شده، از يک نمودار بلوکي استفاده مي شود و سپس اين نمودار به کدهاي ماشين تبديل مي گردد. اين نرم افزار براي موارد بي شماري از کاربردهاي علمي و مهندسي، ايده آل و عملي است و به شما کمک مي کند تا مسائل و مشکلات موجود در برنامه نويسي را در مدت زمان کوتاهي حل کنيد.
 گستردگي Lab View در زمينه آزمايشگاه ها داراي ابعاد مختلفي است. به عنوان مثال در صنايع گوناگون در مواردي که بايد اندازه گيري هايي از قبيل دما انجام گيرد، مي توان از اين نرم افزار استفاده نمود. اين دما ممکن است دماي يک کوره، يک سيستم سرد کننده مانند يخچال، يک محيط گلخانه اي، يک اتاق و يا يک ديگ سوپ باشد. علاوه بر دما مي توان موارد ديگري نظير فشار، نيرو، جابجايي، کشش، pH و ... را نام برد. از رايانه هاي شخصي به همراه اين نرم افزار مي توان ابزار هاي اندازه گيري حقيقي را در محل هاي گوناگون به صورت مجازي شبيه سازي کرد.
 کاربردهاي نرم افزار:

  •     شبيه سازي فعاليت و عملکرد قلب
  •     کنترل فرآيند تهيه و بسته بندي مواد غذايي
  •     تشخيص وجود نشتي گاز هيدروژن در شاتل هاي فضايي
  •     نظارت بر رژيم غذايي کودکان و نوزادان
  •     مدل سازي سيستم هاي قدرت جهت تجزيه و تحليل و محاسبه ضريب قدرت
  •     اندازه گيري اثرات فيزيکي آزمايش ها بر روي موش هاي آزمايشگاهي
  •     کنترل موتورهاي پله ا ي و سرو
  •     انجام آزمايش بر روي کارت ها و مدارات الکترونيکي در رايانه ها و ديگر وسايل الکترونيکي براي اطمينان از صحت عملکرد آن ها.
  •     کنترل سيستم تهويه مطبوع

  Labview تحولي اساسي و نوين در شيوه هاي زبانهاي برنامه نويسي ايجاد کرده است. برنامه نويسان بدون نوشتن هيچ کدي برنامه هاي قدرت مندي را تنها با ابزارهاي گرافيکي موجود در برنامه ايجاد ميکنند. روش کار به اين صورت است که تنها اشياء را از پالتهاي control و functions برداشته و در پنجره front panel قرار ميدهيم و سپس به وسيله سيم کشي هاي صحيح آنها را به يکديگر اتصال ميدهيم. Labview يک زبان برنامه نويسي همه منظوره بوده و با آن ميتوان کارهاي برنامه نويسي شبکه ? پايگاه داده? ورودي و خروجي فايل و غيره را انجام داد. اما اوج قدرت Labview در کار با پورتهاي سريال و موازي و مدارهاي واسط کامپيوتري، عمل کنترل و اتوماسيون و پردازش داده ها است.در Labview شما يک واسط کاربري به نام  front panel براي خودتان ميسازيد.اين واسط شامل ابزارهاي کنترلي (مثل کليدها) و يا ابزارهاي نمايشي (مثل درجه ها-گرافها-نمايشگرها) ميشود.

با تشکر از مدیریت سایت techno-electro که این نرم افزار را برای دانلود گذاشته اند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود روی عکس زیر کلیک کنید 

http://up.vatandownload.com/images/hjzqtojumg2d3z499p3j.png




ارسال توسط dany

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 159
تعداد نظرات : 96
تعداد آنلاین : 1

-->